Soccer week

Vänstra bilden är från träningen i måndags och bilden till höger är från matchen i tisdags.
I måndags hade det regnat mycket dagen innan och på morgonen men det var uppehåll och ganska varmt på eftermiddagen när vi väl hade fotbollsträning. Planen var hur lerig och blöt som helst så efter ett tag så slutade man ba bry sig om man blev blöt om fötterna eller inte, haha. Det var liksom lite svårt att undvika. På bilden är det jag och Madison, en tjej i laget.
I tisdags (igår) så hade vi tre matcher borta mot Walker. Först en JV match, sen en Varsity, och sen en till JV match. 0-0, 6-0 och 1-0. Jag spelade hela Varsity matchen och andra halvleken av sista JV matchen. Walkers Varsity lag är himla duktiga, haha hade gärna spelat mot deras JV lag istället, haha. Walker har en utbytesstudent från Norge och jag och hon spelade på samma sida av planen så vi gick runt och pratade med varandra, jag på svenska och hon på norska, det va skitkul fast det kändes fett konstigt! Efter matchen så pratade vi lite mer och alla i mitt lag samlades runt oss och ba lyssnade på oss prata, haha! När vi slutade prata efter ett tag så sa dom ba "nooo! keep talking", haha alltså det är så himla roligt att dom är typ fascinerad att man kan prata ett annat språk. På bilden är det jag och Anna, en av våra "student trainers" som hjälper till med skador etc. Hon har väldigt många roliga frågor om Sverige och jag frågade henne men hon visste inte vart sin släkt kom från. Jag sa till henne: "Maybe you're Swedish! You've got blond hair and blue eyes, lol". Det är även pga av henne som alla har börjat kalla mig Sweden, haha, och som ni kanske såg på instagram så har jag lärt henne hur man säger "Run fast (Spring fort/snabbt)." Så numera när jag har bollen på planen så hör man alla på bänken "Come on Sweden!!", "Good Job Sweden!". Haha även när vi hade spelat klart så sa tjejen från Norge på det andra laget "Good Job Sweden!".
Nästa match vi spelar är hemma på Wildcats Stadium mot Denham Springs på fredag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0