4 Juni

Förra onsdagen landade jag äntligen i Umeå där familjen + Sara stod och väntade! Åkte sedan vidare till stan där jag träffade massa kompisar från klassen igen. Åh så skönt det är att vara hemma, haha! loooove it

UMEÅ

Hej foket!
Har varit några sjukt stressiga dagar den senaste veckan. Tisdag för en vecka sedan så lämnade jag Baton Rouge, Louisiana och The Riddles family. Var sjukt mixade känslor när man stod där på flygplatsen och såg Emerald gråta så mycket så att jag började gråta. Att krama om Amy, Tommy och Emerald en sista gång på en obestämd tid framåt va så jäkla konstigt. Att liksom inte veta när man ska träffas nästa gång igen... Obeskrivlig känsla.
Efter att ha mellanlandat i Charlotte, NC, Washington D.C, London och Stockholm så kom jag äntligen hem till Umeå i onsdagskväll runt 21.30. Att ba gå ut ur flygplanet och gå på Ume-mark igen fick mig ba att le hur mycket som helst. Och att sen gå igenom dörrarna på Umeå City Airport och se Sara, Mamma, Pappa och Frida var bara hur skönt som helst.
Påväg hem från flygplatsen så släppte dom av mig och Sara i stan och vi gick till Båten där nästan alla klasskompisar var för att fira att dom snart tar studenten (imorgon!!). Fick äntligen träffa Lucas när jag kom hem till Hartvigs också, har saknat honom huuuuuur mycket som helst ♥♥♥
Dagen efter jag kom hem, torsdag, var det studentbalen. Gjorde mig iordning hos Sara och hängde ett tag med hennes klass och åkte sedan till Röbäck och hamnade tillslut på rödamattan i stan med Josefin och Lisa. Jättekul kväll och fick träffa så mycket folk som jag inte har sett på länge! Blev en tidig kväll dock pga av jetlag och förkyldning.
I lördags hade vi släktmiddag men supergod grillad mat som jag har längtat så mycket efter och fick träffa nästan hela släkten igen vilket var jättekul. Senare på kvällen åkte vi till Frida och Emils lägenhet och hade en lite homecoming-fest och drog sedan ut till Båten. Jättetrevlig kväll och den svenska sommaren är ju så himla underbar nu när det aldrig på mörkt på natten. En av de sakerna som jag har längtat mest med Sverige, att kunna vara ute hur sent man vill och kunna ta sig runt enkelt, att liksom bara kunna gå, cykla, åka buss eller vadsomhelst.
Nu är iallafall veckan i fullrulle igen då jag har varit med min gamla kära klass och pyntat studentflak och umgåtts idag och imorgon väntar självaste studenten. Ska bli så himla kul imorgon även fast det inte är jag som tar studenten och det gör faktiskt inte så mycket heller. Jag känner att det är ganska skönt att ha ett till år i skolan och fundera på vad jag vill göra efter gymnasiet.

Lär ju lägga upp några fler inlägg och bilder innan jag överger den här bloggen och eventuellt går tillbaka till min gamla --> www.annaahsplace.blogg.se

Påväg

Cozumel-Grand Cayman-Jamaica

Bildbomb från den senaste veckan då jag har befunnit mig på ett enormt stort fartyg - Carnival Dream rättare sagt. Har besökt Cozumel, Mexico där vi simmade med delfiner och sjökor (Edgar♥). Han även förbi en sväng hos Three Amigos som bjöd på shots, margaritas och tequila provning. I Grand Cayman simmade vi med stingrockor(!!) vilket var lite lagomt skrämmande hehehe. Jamaica bjöd på solsken och regn men vi spenderade ändå dagen på stranden vid Dr. Cave.
Nu ska jag fortsätta min packning för imorgon flyger jag hem till Sverige!