Q/A svar del 2

Vad äter en amerikan till frukost?? Hur är skollunchen, får man ens det?
Vissa äter ingenting, andra äter yougurt, flingor, Pop tarts, ägg & bacon osv. På söndagar innan kyrkan har min värdfamilj som tradition att äta kanelbullar.. Jag tar alltid med mig min skollunch, likaså Emerald vilket oftast är en dubbelmacka och en granolabar. Skolans lunch kostar ca $1 och är allt från mac&cheese, hamburgare, pizza, nachos, friterad kyckling m.m.
 
Är high school som på film? Finns det massa olika klubbar??
HAHA ja, typ. För att koppla alliting till High School Musical så heter vår skolas idrottslag Wildcats och just nu håller dom på att sätta up "the spring musical"! LOL. och ja, det finns olika klubbar. De enda jag har hört talas om är Drama club och BETA club men det finns säkert 100000 fler.
 
Vilka amerikanska stereotyper är sanna och vilka är inte det??? ~~~~skön fråga~~~~
Det här med amerikanare är feta, haha. Alltså seriöst alla idrottslärare på skolan är huuur stora som helst, no joke. Eller ok, 3/4 av dom. Det gör det inte bättre att man ser dom gå och äta ur en chipspåse och dricker cola. Idag såg jag en lärare som poppade en påse popcorn till lunch... En anna stereotyp är väl att dom är väldigt trevliga och öppna! Haha och säger "I love you!" efter man har varit här en dag, lol.
 
Vilken högtid är den allra viktigaste?
Jag skulle nog säga Thanksgiving och jul. Har inte varit här på 4th of July men skulle gissa att det är en av dom större högtiderna! En högtid som är stor här i söderna är Mardi Gras vilket dom firar i slutet i februari och vi är lediga från skolan, woop woop!
 
Tänker du på engelska nu?
Haha oftast, ja. Jag märker det när jag till exempel när jag skypar hem till Sverige och jag försöker berätta något som har hänt och måste liksom översätta det till svenska och vice versa när jag ska berätta något för en amerikan om hur det är i Sverige. Oftast när jag räknar matte så tänker jag dock på svenska.
 
Vill du bo kvar i USA?
Jag saknar Sverige om jag ska vara ärlig. Men jag vill absolut komma tillbaka hit men då vara lite självständigare och ha mer möjligtheter och göra egna saker. Vill besöka fler stater och om jag skulle flytta till USA så skulle jag nog inte flytta just hit, haha. Av de ställena jag har besökt här så skulle jag flytta till antingen New York eller Miami.
 
Dominoes eller Pizza Hut??
Dominoes!!
 
Bästa och sämsta med USA med att bo i USA jämfört med att bo i Sverige?
Bästa: Billigare, shopping, folket, varmare, språket och Taco Bell♥
Sämsta: Regler, religionen och politiken (här i Louisiana iallafall)
 
Kan man verkligen köpa vapen på typ walmart??
HAHA, JA det är så himla sjukt!! Dom har liksom typ ett skyltfönster i affären med pistoler, gevär, jaktvapen osv.
 
Vad är roligast - fotboll eller simning??
Fotboll!
 
Kommer prata som Tony Irving när du kommer hem?? HAHA NEJ, han är väl från Irland? lol Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0