Q/A svar del 1

Hej! Jag funderar att åka som utbytesstudent nästa år men kan inte bestämma mig om jag vill välja en stat(skulle så gärna vilja vara i Kaliforninen) eller inte så jag undrade om du är nöjd med vilken stat du blev placerad i? Eller ångrar du att du inte valde stat själv?

Hej! Jag ångrar absolut inte att jag inte valde en stat! Jag förstår att Kalifornien eller Florida kan verka så himla lockande men det handlar ändå mest om vilka människor du hamnar runt. Dessutom så har ju den organisation som du åker med mycket lättare att para ihop dig med en bra familj om du inte väljer stat för att dom får mer att välja av. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om vilken stat jag hamnade i, hade knappt hörttalas om den innan jag ens kom hit om jag ska vara ärlig. Men det finns definitivt för och nackdelar med Louisiana, men så är det nog överallt! Tack för frågan och jag hoppas du blev nöjd med svaret, hehe!

 

Hej bästa Anna! Jag tänkte bara höra vad du tycker är de absolut bästa sakerna med att fara som utbytesstudent? Finns du något av sakerna som du inte hade förväntat dig då du for? KRAM!!

Hej bästavän! Det sakerna som jag tycker har varit absolut bäst är att få lära känna så himla många nya människor och man skapar verkligen vänner för livet. Alla nya platser jag har fått se har också varit superkul. Även att vara omringad av folk som pratar amerikansk engelska är en väldigt härlig vardag att vara omringad av, haha! Något som jag inte hade förväntat mig eller rättare sagt var förbredd på var nog den religösa och politiska delen av det hela. Omringad av extremt religösa och republikaner är en väldigt annorluna sak som man måste stå ut med. När sådana saker kommer på tal sitter jag mest och lyssnar eller zonar ut totalt. KRAM!!

 

Hej! Kan du inte berätta om din första skoladag i USA? Var den hemsk, helt okej eller rolig? Jag undrar även om du hade lätt att få kompisar, är folk intresserade att ta kontakt med dig för att du är svensk?KRAM!

Min första skoldag var helt okej faktiskt. Jag kände ju Emerald vilket var en trygghet haha, sen hade jag ju träffat Destiny, Claire och Thomas nån dag innan så dom visste ju vem jag var. Hade även träffat några människor från kyrkan kvällen innan så jag visst vilka några var. I övrigt är det ganksa lätt att få kompisar men du måste själv vara ganska öppen men när dom väl får reda på att du är foregin så kommer frågorna på rullande band och ni har gensat något att prata om, lol. KRAM!

 

Hej Anna!:) Vad saknar du mest med Sverige? typ saker, mat, sånt du brukar göra osv haha. som inte finns i USA? Och vad tror du att du kommer sakna mest med USA senare?

Hej Linn! Det jag saknar absolut mest är ju familj och vänner. Andra saker jag saknar mycket är att kunna ta sig runt själv!! Ibland känner jag mig så himla instängd här eftersom jag inte har bil eller kan köra någon annans och det är inte cykelvänligt heller. Jag saknar att kunna GÅ till typ Konsum, GÅ till en kompis, CYKLA till skolan (HAHA trodde aldrig att det skulle komma ut ur munnen på mig lol). Saknar även mammas nyttiga mat, innebandy, Midgård, LUCAS m.m. Saker som jag kommer sakna från USA är ju självklart samma som med Sverige, värfamiljen och vänner. Även språket, fotbollen m.m. och TACOBELL♥♥♥

 

Vad är det bästa och sämsta med att bo i staterna? vad kommer vara bäst med att komma hem? MISS YOU!

Det här är lite likande som förra frågan. Det bästa med att bo i USA är människorna, språket, vädret, att allt är billigare m.m. Haha och att man kan säga att man bor i självaste FÖRENTA STATERNA, haha. Nä men det är ju lite coolt att kunna säga att man bor i USA. Det sämsta med att bo just här i Louisiana är de är republikaner och HATAR Obama. En annan sak som är sämre med att bo här är det extrem religösa delen. Det är väl inte en dålig sak men för mig är det väldigt annorlunda. Det som kommer vara bäst hemma är att få träffa alla underbara svennebananer igen och kunna röra sig fritt! Hur lamt det än låter haha. Saknar dig mer Frida J!

 

Jag har endast en fråga, VAD HAR DU ATT SÄGA TILL JUSTINS FÖRSVAR?!

HAHAHAHA LISA!! okej, here we go! Jag tycker att det var sjukt dumt/korkat/STUPID helt enkelt, lol. Men jag kommer inte sluta vara ett fan för det. BELIEBER 4 LIFE


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så du saknar min mat? Trodde jag aldrig att jag skulle få höra från dig.. ;)

2014-02-07 @ 19:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0