Svar på frågor

 
 
Hej Emma! 
Familjen: Jag tycker att det funkar jättebra med min värdfamilj och jag trivs jättebra! Amy är en jätteglad och rolig person, gillar att prata och skratta! Tommy är en ganska lugn person, väldigt förstående och även han väldigt rolig! Emerald är nästa likadan som Amy och är en väldigt pratglad och rolig person. 
Jag som inte är världens mest pratsammaste person passar jättebra ihop med Amy och Tommy. Ni som känner mig vet att jag är en ganska tystlåten person men kan prata på ganska bra om det är folk som jag känner bra. Jag antar att alla är väl lite blyga när man möter nya personer hela tiden men nu på ett annat språk och nya omgivningar och en annan kultur så är det ännu mer annorlunda. Men jag känner att jag liksom utvecklas nästan varje dag, hur lamt det än låter. 
 
Skolan: Skolan funkar helt okej. Det börjar gå bättre och bättre när det gäller att hänga med. Själva lektionerna i helhet är helt ok men det är vissa termer och ord som jag inte fattar. T.ex i kemin så är det svårt, dels för att jag inte har läst kemi på ca 4 år och alla nya ord på engelska. Samma sak med matten, fast det är ändå lättare att förstå eftersom siffror och tecken är samma men om läraren beskriver ett tal innan han skriver ner det så är det svårt att hänga med. Fick frågan av Chelsea (tjej på simlaget) hur våra engelskalektioner är hemma och vi lär ju oss liksom SPRÅKET, typ grammatik och sådant. Medan här är det ungefär som våra svenska lektioner, alltså typ svåra svenska ord som man måste lära sig (=många svåra engelska vocab words att lära sig här) och engelska historiska texter/fakta om det engeska språket osv. 
Elever: Åh vilken svår fråga. Även fast jag ser saker varje dag och tänkter "haha, det där är så typiskt amerikanskt" så är det svårt att beskriva. Under skoldagarna så är det ju så strikt med regler och allt men till exempel under lunchrasterna så kan man se att folk är inte rädda att skämma ut sig och pratar HÖGT och gör allt möligt. På skolan är det mest fokus på football och det är mycket som cirkulerar runt detta.. "Are you going to the game on friday?", "omg did you see what he did?" m.m. är saker man ofta hör. 
De flesta ungdomar går i kyrkan har jag märkt inte bara när man pratar med folk och hur dem beter sig men också typ på instagram har folk ofta quote i beskrivningen från biblen osv. Så kyrkan och religion är överlag en väldigt stor grej. 
 
Det är typ det ända jag kan komma på just nu men feel free att fråga på mer! Eventuellt en mer specifik fråga typ, vilka sporter är störst? (Killar: Football, lacrosse, basket. Tjejer: Vollyboll, Softball, Fotboll), hur tar sig det flesta till skolan? (BIL, huuur många som helst har sin egen bil, annars åker de skolbuss eller får skjuts).
 
Det är jättekul när ni frågar saker så fortsätt med det! Ingen fråga är en dum fråga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0