9/11

Att vara i USA just idag är lite speciellt. 12 år sedan 9/11 attacken mot WTC och det har inte gått att missa. Det var lite extra tryck på morgonen när klassen sa The Pledge med handen på hjärtat, det har surrats om det hela dagen, jag har fått frågor om jag ens vet vad det är för någonting, om resten av världen vet osv. Min instagram har varit ett helt bildflöde av bilder av den amerikanska flaggan/tornen/quotes m.m. av folk från skolan och i min omkrets. 
 
I övrigt har dagen varit bra. Simträningen gick riktigt bra idag och jag börjar få lite mer fart så förhoppningsvis så förbättrar jag tiden lite på lördag när vi har vårt andra swim meet! Nu ska vi till kyrkan, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Emma Ö

Helo Anna! Nu tänkte jag dra en liten frågestund! ;) hoppas att du inte har något emot frågvisa bloggläsare!
Hur funkar det med familjen du bor hos? Hur är stämningen osv? Hur funkar det att hänga med på lektionerna? Och framför allt HuR är eleverna? Märks det stor skillnad mellan amerikanska ungdomar och svenska ungdomar?

2013-09-13 @ 19:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0