First day of High School

Idag var första dagen på Central High School. Det har gått väldigt bra att hitta runt och det funkade bra att fixa id-kort och böcker också! Det var tre sjukt stora och tjocka böcker så jag behöver nog en större väska. Men nu har jag fått mitt skåp också så det funkar säkert bättre nu. Skolan börjar 07.15 och slutar runt 14.30 och man har alltså 7 classes. Jag har som ni ser Computer Multime, US History, Chemistry, 3D Design, P.E, English 3 och Algebra 2. De flesta lärarna verkar väldigt bra! Och självklart ska man tilltala dem med t.ex. Ms. Evans eller Mr. Osborne, fast Algebra 2 läraren (Osborne) föredrar Coach Osborne eftersom att han är simtränaren! Jag har förövrigt valt Soccer och Swim som aktiviteter efter skolan. 
Haha, allt är så himla annorlunda till skillnad från Sverige. Just det där med lärarnas namn, dress code, mobilregler, korridorregler och allt annat som man kan ha regler för. Till exempel, du får ALDRIG bli sedd med mobiltelefon framför lärare eller i korridoren eller vem som helst. Dom tar den isåfall direkt och du får lördagsskola och du får tillbaka den efter lördagsskolan. Om du blir påkommen en andra gång så får du två lördagsskolor och mobilen blir borta i två veckor osv. Helt sjukt. 
Men jag tror att det här kommer bli jättebra och alla är supertrevliga. 
Schema. Exakt likadant varje dag, hela året. 
De tre jättetjocka böckerna för Chemistry, US History och Algebra 2
Fick en mapp + hur många papper som helst som måste skrivas på, allt från drog-relaterade papper till student infomation till nödfallsnummer. Här på bilden är även elevkortet som ALLA måste ha. Annars kommer man nog inte in i skolan..
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

07.15 - det är tidigt för dig! ;) Vad är P.E.?

2013-08-09 @ 06:46:11
Postat av: Syster

kul! kul! kul!

Men mamma, P.E. är ju idrott - physical education :)

2013-08-09 @ 19:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0