Classes

Nu tänkte jag ta mig tid till att försöka beskriva alla mina olika klasser för er! ENJOY
1st hour- Multime Media (Ms. Evans)
De första lektionerna satt vi mest och väntade på att tiden skulle rinna ut för att vår lärare visste inte ens vad vi skulle göra. MEN allra först på morgonen så säger vi the Pledge of Allegiance, "I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all.", med handen på hjärtat ofc.
Nu har vi iallafall börjat jobba med en video som ska visas på något slags öppethus för the freshmans (dom som går första året på high school).
2nd hour- U.S History (Mr. Mitchell)
Här läser vi som sagt Amerikansk historia med en lite galen lärare som mest skriker ut all fakta så det gäller att hänga med! Haha, nä men han är lite små rolig också. Just nu håller vi på att läsa om hur industrialiseringen av usa skedde, bl.a. om The Pacific Railroad act (det enda jag kommer ihåg atm.)
3rd hour -Chemistry (Mr. Iverstine)
Just nu håller vi på gå igenom hur man konverterar stora och små nummer, ex. 2,3x10ˆ-11. Typ nånting sådant. Vi går också igenom m, dm, cm, liter, kg, hg, g  m.m, vilket är ca den enda fördelen jag har för jag behöver inte lära mig ft, inches osv. wohooo, jag behöver alltså inte konvertera och försöka förstå hur stor/lite/tung saker är vilket dom måste göra.  
4th hour - 3D Design (Ms. Catoire)
Här håller vi just nu på att skissa en slags låda som vi ska bygga ihop, inte det roligaste. Vi har även fått skriva och tolka konstverk (Hej Midgård och estetik!) vilket heller inte ha varit jättekul. Men jag tror att vi kommer få göra roligare saker när vi har kommit in i kursen lite mer. Vi skulle bl.a. få göra nått tryck av nått slag. 
5th hour -P.E (Coach Fresina & Coach Labeouf )
De första PE lektionerna fick vi bara sitta av tiden, alltså de fyra första lektionerna. Fråga mig inte varför. I Onsdags började vi iallafall med själva idrottslektionen med lite tester, vi hann bara göra så många riktiga situps som möjligt på 1 min och sen var lektionen slut. I torsdags gjorde vi samma sak fast med armhävningar. På fredagen var vi utomhus (ca kl 12 mitt på dagen, stekhet sol och 35+), vi sprang i 5 min utomhus runt en bana sen gick vi in och man fick göra lite vad man ville (basket, vollyboll m.m.). Nu i början verkar idrottslektionerna väldigt ostrukturerade men jag hoppas att vi kommer kunna variera med lite sporter och lekar sen. Det är dock bara en 45 min lektion..
Lunch 
6th hour -English (Mr. Credeur)
Här har vi lite olika saker varje dag, men nu från början har det mest varit lite småtester på några böcker som dom har läst men inte jag. Jag håller på att läsa Of Mice and Men just nu och ska till veckan ha ett test på den och sen börja läsa en ny bok, phew. Vi har även massa nya ord som ska pluggas in men jag tror att det här kan bli en ganska rolig kurs. 
7th hour - Algebra 2 (Coach Osborne)
Jättebra lärare som är rolig och duktigt på att lära ut MEN jag har det svårt med termer och den allmänna algebran. Jag är heller inte världens mattesnille och när det nu är på engelska med nya termer och ny algebra som är repetition för dem men inte för mig så är det SVÅRT. Det här är alltså algebra 2 och egentligen ska man ha läst algebra 1 innan, men det har ju inte jag gjort. Som jag skrev tidigare så har vi fixat så att jag ska få byta till veckan till antingen algebra 1 eller någon vardags-matte-ekonomi-grej. Kommer förhoppningvis bli bättre :)

Kommentarer
Postat av: syster

spännande spännanade!

2013-08-19 @ 09:05:59
Postat av: Malin

Yup, jag går nu ekonomi på minerva! Ska till Norrbyskär med klassen imorgon så vi får väl se hur det går :S

Hoppas du har det bra där borta! Är grymt spännande att läsa din blogg:D

2013-08-19 @ 21:29:17
URL: http://www.malinforsgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0