wednesday

Gokväll kära läsare!
Idag är det onsdag och det är endast två dagar till helg! wohooo. Ta det inte på fel sätt, jag gillar skolan och det är jättekul att få uppleva High School! Men ni vet, helg är ju helg. Allt är liksom lite bättre. Man får sova ut, även om det bara är ca en timma längre... Man behöver inte göra läxor och man kan relaxa och ha kul! 
 
I veckan har vi börjat jobba om WW1 på U.S History lektionerna och eftersom att det utspelade sig i Europa så gillar Mr. Mitchell att peka ut mig ofta på lektionerna, haha! Igår pratade han om hur USA var "the good guys" och jag började små skratta och han kollade på mig och sa typ "Well, at least from our point of view, not the europeans" och riktade det mot mig. Idag snackade han om Tyskarna och hur dom var "the bad guys" och vände sig mot mig och ba: "You're not from Germany are you?" haha! (Han vet att jag är från Sverige men försökte väl bara va roligt, lol.)
 
I måndags flyttade vi simlinorna tillbaka till skolan för att vi har bytt träningslokal. Nu kommer vi inte längre simma utomhus eftersom att det börjar bli "kallare". I går, tisdag, hade vi första träningen på det nya stället och det var SÄMST. Seriöst, fattar inte vad som hände men dom har i allafall saltvatten i poolerna och antar att det är blandat med Klorin. Det fick nästan alla i laget att hosta hur mycket som helst och fick ont i lungorna/halsen. Jag hostade så himla mycket så jag började må illa... Det var inte kul!! Känns lite opeppat på att fortsätta på samma ställe resten av säsongen.. Hoppas det blir bättre! 
 
Ikväll har jag varit på en slags gratis läxhjälp på en kyrka i närheten för att försöka fatta Kemin bättre. Jag kommer därför inte att vara på simträningarna på onsdagar vilket också känns hyffsat skönt. Att få en vilodag i veckan uppskattas. Efter tutoringen skulle vi ju egentligen till kyrkan (det är ju onsdag, duh...) men alla ledare och pastorn var typ bortresta på någonting så vi åkte och spelade tennis istället i en park några minuter bort! Spontant och roligt! 
Långt inlägg på kvällskvisten/morgonen för er. Nu ska jag sova! godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0