homecoming week

I veckan har det varit Homecoming week på Central High vilket betyder att vi har haft utklädnader varje dag och imorgon väntar självaste homecoming dansen. Veckans utklädnings teman var: America Monday, Duck Dynasty Tuesday, Nerd Wednesday, Pajamapants thursday och som vanligt på fredagar var det spiritday hela skolan förutom för seniors som har free-dress day.  Under måndagen hade jag bara på mig vanliga kläder, jeans och kofta med ett linne som har den amerikanska flaggan på sig. Kändes så konstigt att gå in i skolbyggnaden och inte ha uniformen på sig, haha! -->Duck Dynasty<-- klicka för bild (tuesday) är alltså en väldigt populär reality tv show här som handlar om typ 4 skäggiga gubbar som är jägare och skjuter ankor? Japp, har iallafall sett den tv showen en gång, men grejen var iallfall att man skulle ha på sig kamoflage och andra slags jägar-aktiga kläder. (Bild till höger)
Nerd wednesday talar för sig själv. Jag hade på mig det ni ser på den vänstra bilden. Rutig skjorta, fluga och glasögon. På pajamapants thursday så hade jag på mig pyjamasbyxor (shorts var självklart inte tillåtna) och en spiritshirt som man var tvungen att ha. Och som jag skrev om fredagen så var det vanlig uniform dag och spiritday. Vad är då en spirit shirt kanske ni undrar? Jo det är tex. den blåa sim-tshirten som ni har sett bild på tidigare. 
Ikväll ska jag på homecoming-football matchen, där de även berättar vem som blir homecoming queen! Haha, dom har alltså en homecoming court (en grupp av tjejer på ca 12st.) som har blivit framröstade och ikväll får vi veta vem av dom tjejerna som blir queen. lol på de hörrni. Så amerikanskt så det finns inte, haha!
 
Imorgon har vi citymeet (stor simtävling) från klockan 07.00 till 11.00 och sen hem och fixa sig inför kvällen och självaste homecoming!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh lol!!! Värsta amerikanska klyschan men så underbart!!!

2013-11-02 @ 22:13:02
Postat av: Daniella 🌙

gud vad allt verkar exotiskt där på andra sidan havet. <3

2013-11-03 @ 03:56:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0