Mitt skolschema från höstterminen

Nu tänkte jag göra ett inlägg och berätta vad jag har gjort i skolan under höst terminen 2013 på Central High School. 
1st Period 7:15- 8:12 Computer Multime, vi har typ knappt gjort någonting på den här lektionen vilket har varit ganska skönt då det är så himla tidigt på morgonen. Men när vi väl har gjort saker så har det varit några projekt i Photoshop, några små filmer och nu på slutet jobbade vi med att ta ett "körkort" i Photoshop. De flesta dagarna har jag till och med kunnat gjort läxan från dagen innan under den här lektionen. Kollar oftast också på VK och DN under den här lektionen, hehe. 
2nd Period 8:17- 9:10 US History, det här är ju väckarklockan om nånting, haha! Mr Mitchell's klass är min favorit för att han är en riktigt bra lärare förutom att han ger så himla mycket läxor.. I det här ämnet är det väldigt strukturerat med olika tidsperioder i amerikansk historia varje månad ungefär. För varje ny tidsperiod får vi en Studieguide som vi ska fylla i under lektionerna medans han pratar och går igenom. Sista tidperioden som vi jobbade för terminen var andra världskriget.
3rd Period 9:15 - 10:08 Chemistry, det absolut drygaste ämnet på hela dagen. Vi jobbar utifrån en kemibok och lärarens powerpoints vilket förövrigt inte funkar asbra då han inte är det bästa läraren. Det här ämnet är också det svåraste ämnet för mig då alla små termer som man förväntas kunna är nya och på engelska.. Det vi får betyg på är ju självklart prov men också läxor och projekt men då får man nästan alltid jobba i grupper vilket gör det tusen gånger enklare, hehe. Det är därför jag har ett hyffsat bra betyg där, inte för att jag kan ett skit haha.
4th Period 10:13 - 11:06 3D Design, en väldigt slapp lektion där vi varje dag börjar med en så kallad Bell Ringer, vilket oftast är att vi ska skriva ner dagens quote som läraren har bestämt och skriva ner våra åsikter om det. Under själva lektionen har vi jobbat i ca 3 månader med var sitt torn byggt av sugrör, paper mache och färg. Sista projektet vi jobbade med var ett självporträtt gjort av wire, alltså en slags ståltråd.
5th Period 11:11 - 12:04 P.E, ibland gör vi absolut ingenting på idrotten, typ sitter i idrottssalen och kollar på basketlaget som har träning. När vi väl gör saker så är vi ibland ute och spelar kickball utomhus(typ brännboll fast du sparkar en större boll), kastar frisbee utomhus, spelar basket innomhus , springer några varv runt löparbanan utomhus .  Här är det väldigt lätt att få bra betyg då du bara måste byta om till idrottskläder och vara delaktig.
(3rd) LUNCH SHIFT 12:04 - 12:34, jag, Emerald och Destiny är alla på samma lunch shift så vi sitter alltid tillsammans vid samma bord och ibland med Collin och Jannika också. Lunchen är också det ultimata toabesökstiden, haha eftersom vi endast har några minuter mellan varje lektion så måstte man ju passa på.
6th Hour 12:39 - 1:32 English, vi har jobbat med allt från glosor till kortare texter, till gamla böcker med svåra ord till att skriva egna korta texter. Det sista vi jobbade med var The Great Gatsby och då har vi både läst boken och sett på filmen + disskuterat vad alla små detaljer har för mening osv. Det har varit ganska intressant men samtiditgt lite svårt då det är många svåra ord. 
7th Hour 1:37 - 2:30 Math Essentials, en väldigt slapp matteklass då det är mest ungdomar som har lite svårt för matte, hehe. Dom hade ju första placerat mig i Algebra 2 (därför det står på schemabilden) men jag bytte för att det var för svårt då jag inte hade tagit deras Algebra 1 som dom förväntar sig att man ska kunna. På den här matten så har vi ingen bok utan läraren går igenom saker på tavlan, skriver ner några tal som vi ska pröva och sen ger oss läxa på ca 5-10 matte tal. Det är lite skönt att inte behöva oroa sig för fler ämnen än nödvändigt då det här skolåret inte gills för mig när jag kommer hem till Sverige!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0